Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Skolens tekster : et utgangspunkt for læring
Dagrun Skjelbred

Skolens tekster : et utgangspunkt for læring

2019Bokmål167 siderOpplesing tilgjengelig
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Skolens tekster er viktige og mektige. De leses av mange hundre tusen mennesker hver dag, de formidler sentrale kunnskaper, holdninger og verdier og de former fremtidens samfunnsborgere. Derfor er det avgjørende at de har høy kvalitet.

Mange er usikre på hva digitaliseringen av skolen betyr for læremidlene. I denne boka sammenfatter en av våre fremste tekstforskere nyere forskning innenfor læremiddelfeltet og setter kunnskapen i sammenheng med det vi vet fra før. Kanskje er ikke utfordringene vi står overfor så nye som vi tror?

Bokas målsetting er å hjelpe leseren til å stille de riktige spørsmålene i møte med skolens tekster, enten de er papirbaserte eller digitale. Hvordan bør tekstene være for at elevene skal lære det vi vil?

Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter og andre som arbeider med skolens tekster. Den er også nyttig for dem som utformer skolens tekster, og for skoleledere, skoleeiere og andre som tar beslutninger om læremidler i skolen.

E-boka tilsvarer 1. trykte utgave 2019.

ISBN9788202639693
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202609337
Originalt formatEPUB
ForfattereDagrun Skjelbred
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Skolens tekster er viktige og mektige. De leses av mange hundre tusen mennesker hver dag, de formidler sentrale kunnskaper, holdninger og verdier og de former fremtidens samfunnsborgere. Derfor er det avgjørende at de har høy kvalitet.

Mange er usikre på hva digitaliseringen av skolen betyr for læremidlene. I denne boka sammenfatter en av våre fremste tekstforskere nyere forskning innenfor læremiddelfeltet og setter kunnskapen i sammenheng med det vi vet fra før. Kanskje er ikke utfordringene vi står overfor så nye som vi tror?

Bokas målsetting er å hjelpe leseren til å stille de riktige spørsmålene i møte med skolens tekster, enten de er papirbaserte eller digitale. Hvordan bør tekstene være for at elevene skal lære det vi vil?

Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter og andre som arbeider med skolens tekster. Den er også nyttig for dem som utformer skolens tekster, og for skoleledere, skoleeiere og andre som tar beslutninger om læremidler i skolen.

E-boka tilsvarer 1. trykte utgave 2019.

Om boka

ISBN9788202639693
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202609337
Originalt formatEPUB
ForfattereDagrun Skjelbred
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja

Fagområde