Sentrale forskningsmetoder : med etikk og statistikk
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Sentrale forskningsmetoder - med etikk og statistikk er en bok med historiske, kvalitative og kvantitative forskningsmetoder. Den omfatter også vitenskapsteoretiske perspektiver, forskningsetikk og pedagogisk statistikk. Her får studentene alt de trenger i én bok.
Forfatteren gir en systematisk oversikt over et stort antall relevante forskningsdesign og legger mye vekt på empiriske metoder for innsamling og analyse av forskningsdata. Han presenterer også sju grunnleggende kvalitetskriterier for vurdering av en oppgave/avhandling.
De mange eksemplene i boka er hentet fra forfatterens egen forsking og omfattende erfaring som veileder av masterstudenter og doktorgradsstipendiater i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi.
Boka er rettet mot studenter som skal skrive en bachelor- eller masteroppgave (eventuelt en doktoravhandling), i første rekke pedagoger, spesialpedagoger og lærerstudenter. Den er også velegnet for studenter i helse-, sosial- og samfunnsfag.
Dette er en gjennomrevidert 2. utgave av tittelen Forskningsmetoder i utdanningsvitenskap fra 2015.
Om boka
ISBN | 9788202679569 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 2. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202669980 |
Originalt format | |
Forfattere | Edvard Befring |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Sentrale forskningsmetoder - med etikk og statistikk er en bok med historiske, kvalitative og kvantitative forskningsmetoder. Den omfatter også vitenskapsteoretiske perspektiver, forskningsetikk og pedagogisk statistikk. Her får studentene alt de trenger i én bok.
Forfatteren gir en systematisk oversikt over et stort antall relevante forskningsdesign og legger mye vekt på empiriske metoder for innsamling og analyse av forskningsdata. Han presenterer også sju grunnleggende kvalitetskriterier for vurdering av en oppgave/avhandling.
De mange eksemplene i boka er hentet fra forfatterens egen forsking og omfattende erfaring som veileder av masterstudenter og doktorgradsstipendiater i pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi.
Boka er rettet mot studenter som skal skrive en bachelor- eller masteroppgave (eventuelt en doktoravhandling), i første rekke pedagoger, spesialpedagoger og lærerstudenter. Den er også velegnet for studenter i helse-, sosial- og samfunnsfag.
Dette er en gjennomrevidert 2. utgave av tittelen Forskningsmetoder i utdanningsvitenskap fra 2015.
Om boka
ISBN | 9788202679569 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 2. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202669980 |
Originalt format | |
Forfattere | Edvard Befring |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |