Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Spesialpedagogisk tilrettelegging i skolen
Richard HaugenVivian D. Haugen

Spesialpedagogisk tilrettelegging i skolen

2020Bokmål284 sider
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Boka handler om de ulike spesialpedagogiske utfordringene som ansatte i skolen møter. I Spesialpedagogisk tilrettelegging i skolen er tema språkvansker, lese- og skrivevansker, matematikkvansker, emosjonelle vansker, oppmerksomhetssvikt (ADHD), tics og Tourettes, synsvansker, hørselsvansker, utviklingshemning, hjerneskade og autisme. Det er en rekke forhold som kan medvirke til at elever trenger spesialpedagogisk tilrettelegging eller en forsterket innsats i skolen. Hvordan kan skolen tilrettelegge skolehverdagen for å redusere effekten av eksisterende vansker hos elever og tidlig avdekke og igangsette tiltak? Målet er å oppnå best mulig trivsel, utvikling og læring blant enkeltelever og elevgrupper. Boka er aktuell for studenter i lærerutdanningene og spesialpedagogikk. I tillegg egner boka seg i sosial- og helsefagutdanningene og for lærere som etterutdanner seg.

ISBN9788202686512
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202542139
Originalt formatPDF
ForfattereRichard HaugenVivian D. Haugen
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Boka handler om de ulike spesialpedagogiske utfordringene som ansatte i skolen møter. I Spesialpedagogisk tilrettelegging i skolen er tema språkvansker, lese- og skrivevansker, matematikkvansker, emosjonelle vansker, oppmerksomhetssvikt (ADHD), tics og Tourettes, synsvansker, hørselsvansker, utviklingshemning, hjerneskade og autisme. Det er en rekke forhold som kan medvirke til at elever trenger spesialpedagogisk tilrettelegging eller en forsterket innsats i skolen. Hvordan kan skolen tilrettelegge skolehverdagen for å redusere effekten av eksisterende vansker hos elever og tidlig avdekke og igangsette tiltak? Målet er å oppnå best mulig trivsel, utvikling og læring blant enkeltelever og elevgrupper. Boka er aktuell for studenter i lærerutdanningene og spesialpedagogikk. I tillegg egner boka seg i sosial- og helsefagutdanningene og for lærere som etterutdanner seg.

Om boka

ISBN9788202686512
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202542139
Originalt formatPDF
ForfattereRichard HaugenVivian D. Haugen
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!