Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Perspektiver på livsmestring i skolen
Audun Myskja (red.)Camilla Fikse (red.)

Perspektiver på livsmestring i skolen

2020Bokmål219 sider
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

I denne boken presenteres ny kunnskap om folkehelse og livsmestring i skolen. Antologien består av ni kapitler der forfatterne belyser tematikken fra ulike fagtradisjoner. Boken kombinerer perspektiver fra både pedagogikk og medisin, og den ser på læring og helse som en helhet. Kapitlene omhandler blant annet: Prestasjonspresset: Et individuelt eller kollektivt ansvar? Gode lærer-elev-relasjoner: En tilnærming til temaet livsmestring i skolen Relasjonell kapasitetsbygging for samskaping Hvorfor og hvordan bruke mindfulness som en tilnærming til livsmestring Mestringsmedisin: Hvordan lære å regulere stress og oppmerksomhet Friluftsliv, naturnærvær og livsmestring Hvordan lytter vi til elevstemmen? Livsmestring har gjennom fagfornyelsen fått mye oppmerksomhet. Denne boken bidrar med perspektiver på livsmestring som favner om hele mennesket, og målet er å skape mening, livsglede og livskraft til gode og verdige liv. Perspektiver på livsmestring i skolen er aktuell for studenter og lærere innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger, samt etter- og videreutdanningskurs for lærere. Boken vil også være relevant for yrkesgrupper som jobber med barn og ungdom, f.eks. innen skole, barnehage, PPT og barnevern.

ISBN9788202689247
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202651077
Originalt formatPDF
RedaktørerAudun MyskjaCamilla Fikse
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

I denne boken presenteres ny kunnskap om folkehelse og livsmestring i skolen. Antologien består av ni kapitler der forfatterne belyser tematikken fra ulike fagtradisjoner. Boken kombinerer perspektiver fra både pedagogikk og medisin, og den ser på læring og helse som en helhet. Kapitlene omhandler blant annet: Prestasjonspresset: Et individuelt eller kollektivt ansvar? Gode lærer-elev-relasjoner: En tilnærming til temaet livsmestring i skolen Relasjonell kapasitetsbygging for samskaping Hvorfor og hvordan bruke mindfulness som en tilnærming til livsmestring Mestringsmedisin: Hvordan lære å regulere stress og oppmerksomhet Friluftsliv, naturnærvær og livsmestring Hvordan lytter vi til elevstemmen? Livsmestring har gjennom fagfornyelsen fått mye oppmerksomhet. Denne boken bidrar med perspektiver på livsmestring som favner om hele mennesket, og målet er å skape mening, livsglede og livskraft til gode og verdige liv. Perspektiver på livsmestring i skolen er aktuell for studenter og lærere innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger, samt etter- og videreutdanningskurs for lærere. Boken vil også være relevant for yrkesgrupper som jobber med barn og ungdom, f.eks. innen skole, barnehage, PPT og barnevern.

Om boka

ISBN9788202689247
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202651077
Originalt formatPDF
RedaktørerAudun MyskjaCamilla Fikse
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!