Didaktiske utfordringer i kroppsøving
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
I boka presenteres problemstillinger som etter innføringen av fagfornyelsen har spesiell relevans i kroppsøvingsfaget. Forfatterne drøfter ulike sider ved lærerens undervisnings- og vurderingspraksis i faget. Den første av bokas tre deler utforsker ulike sider ved sammenhengen mellom fagfornyelsen og hvordan faget nå kan forstås, oppleves, legitimeres og tilrettelegges for. I del 2 blir de overordnede temaene elevenes livsmestring og elevenes dannelse diskutert i en kroppsøvingsfaglig kontekst. I den siste delen vendes blikket fremover. To kapitler utfordrer på hver sin måte etablert praksis med tanke på karaktersetting i faget. Avslutningskapitlet presenterer og diskuterer modellbasert praksis som en mulig løsning på mange av de utfordringene som tidligere har blitt skissert i boka. Didaktiske utfordringer i kroppsøving bidrar med ny kunnskap og innsikt til det kroppsøvingsdidaktiske fag- og forskermiljøet. Boka henvender seg til forskere, lærerutdannere, studenter og lærere.
Om boka
ISBN | 9788202707606 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202675288 |
Originalt format | |
Redaktører | Erlend Ellefsen Vinje |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+I boka presenteres problemstillinger som etter innføringen av fagfornyelsen har spesiell relevans i kroppsøvingsfaget. Forfatterne drøfter ulike sider ved lærerens undervisnings- og vurderingspraksis i faget. Den første av bokas tre deler utforsker ulike sider ved sammenhengen mellom fagfornyelsen og hvordan faget nå kan forstås, oppleves, legitimeres og tilrettelegges for. I del 2 blir de overordnede temaene elevenes livsmestring og elevenes dannelse diskutert i en kroppsøvingsfaglig kontekst. I den siste delen vendes blikket fremover. To kapitler utfordrer på hver sin måte etablert praksis med tanke på karaktersetting i faget. Avslutningskapitlet presenterer og diskuterer modellbasert praksis som en mulig løsning på mange av de utfordringene som tidligere har blitt skissert i boka. Didaktiske utfordringer i kroppsøving bidrar med ny kunnskap og innsikt til det kroppsøvingsdidaktiske fag- og forskermiljøet. Boka henvender seg til forskere, lærerutdannere, studenter og lærere.
Om boka
ISBN | 9788202707606 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202675288 |
Originalt format | |
Redaktører | Erlend Ellefsen Vinje |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |