Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Læring med digital teknologi : teorier og utviklingstrekk
Anders Kluge

Læring med digital teknologi : teorier og utviklingstrekk

2021Bokmål217 siderOpplesing tilgjengelig
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 0,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Hvordan endrer digital teknologi læringsprosesser? Med utgangspunkt i de viktigste læringsteoriene går forfatteren gjennom sentrale tema og viser hvordan teknologien gir nye muligheter og nye utfordringer for læring. Tema som vektlegges er samarbeidslæring, programmering i skolen, læring med digitale spill og interaktive digitale representasjoner, læringsanalyse og kritisk tenkning.

Ved vurderinger av teknologi som skal tas i bruk i læringsprosesser er det sentralt å ha en nyansert forståelse av digital teknologi, derfor får også egenskapene ved denne teknologien en bred plass i boka. Digital teknologi endrer samfunn, organisasjoner, fag og de fleste aktivitetene vi engasjerer oss i. Denne utviklingen danner en bakgrunn for hvordan læring og undervisning også endrer seg. Samtidig gir teknologibruk grobunn for en rekke nye temaer og endrede krav til kompetanser.

Målgruppa for boka er studenter i lærerutdanningene. Den er også aktuell for lærere, profesjonsutdannere og andre som er opptatt av læring og undervisning. I tillegg er den relevant for de som arbeider med HR og tilrettelegger for læring med digital teknologi.

ISBN9788202709761
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202454548
Originalt formatEPUB
ForfattereAnders Kluge
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 0,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Hvordan endrer digital teknologi læringsprosesser? Med utgangspunkt i de viktigste læringsteoriene går forfatteren gjennom sentrale tema og viser hvordan teknologien gir nye muligheter og nye utfordringer for læring. Tema som vektlegges er samarbeidslæring, programmering i skolen, læring med digitale spill og interaktive digitale representasjoner, læringsanalyse og kritisk tenkning.

Ved vurderinger av teknologi som skal tas i bruk i læringsprosesser er det sentralt å ha en nyansert forståelse av digital teknologi, derfor får også egenskapene ved denne teknologien en bred plass i boka. Digital teknologi endrer samfunn, organisasjoner, fag og de fleste aktivitetene vi engasjerer oss i. Denne utviklingen danner en bakgrunn for hvordan læring og undervisning også endrer seg. Samtidig gir teknologibruk grobunn for en rekke nye temaer og endrede krav til kompetanser.

Målgruppa for boka er studenter i lærerutdanningene. Den er også aktuell for lærere, profesjonsutdannere og andre som er opptatt av læring og undervisning. I tillegg er den relevant for de som arbeider med HR og tilrettelegger for læring med digital teknologi.

Om boka

ISBN9788202709761
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202454548
Originalt formatEPUB
ForfattereAnders Kluge
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!