Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Når læring er det viktigste : undervisning i høyere utdanning
Helge I. Strømsø (red.)Kirsten Hofgaard Lycke (red.)

Når læring er det viktigste : undervisning i høyere utdanning

2021Bokmål268 siderOpplesing tilgjengelig
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

En rekke endringer innenfor høyere utdanning de senere årene har gjort det mer utfordrende å være lærer innen sektoren for høyere utdanning. Økt fokus på studenters læring innebærer at vi i enda større grad må reflektere over undervisningsformene.

Forfatterne tar i denne boken utgangspunkt i nyere læringsforskning og peker på mulige konsekvenser for undervisning og vurderingspraksis. Bidragene veksler mellom drøftinger av helt konkrete undervisningsopplegg og mer overordnede refleksjoner over læring, undervisning og vurderingsformer i høyere utdanning. De diskuterer sentrale undervisningsformer ved universiteter og høgskoler og bidrar med ideer til læringsfremmende undervisning.

E-boken tilsvarer 2. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2016.

ISBN9788202728168
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave, 2016
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202527280
Originalt formatPDF
RedaktørerHelge I. StrømsøKirsten Hofgaard LyckePer Lauvås
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

En rekke endringer innenfor høyere utdanning de senere årene har gjort det mer utfordrende å være lærer innen sektoren for høyere utdanning. Økt fokus på studenters læring innebærer at vi i enda større grad må reflektere over undervisningsformene.

Forfatterne tar i denne boken utgangspunkt i nyere læringsforskning og peker på mulige konsekvenser for undervisning og vurderingspraksis. Bidragene veksler mellom drøftinger av helt konkrete undervisningsopplegg og mer overordnede refleksjoner over læring, undervisning og vurderingsformer i høyere utdanning. De diskuterer sentrale undervisningsformer ved universiteter og høgskoler og bidrar med ideer til læringsfremmende undervisning.

E-boken tilsvarer 2. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2016.

Om boka

ISBN9788202728168
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave, 2016
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202527280
Originalt formatPDF
RedaktørerHelge I. StrømsøKirsten Hofgaard LyckePer Lauvås
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja

Fagområde