Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Tidlig innsats
Mirjam Harkestad Olsen (red.)Rolf B. Fasting (red.)

Tidlig innsats

2021Bokmål168 siderOpplesing tilgjengelig
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Denne boken tar for seg tidlig innsats i et skoleperspektiv. Forfatterne klargjør betydningen av begrepet, og de belyser også hvordan ansvaret for tidlig innsats kan forstås og viser hvordan det er erfart i en praktisk sammenheng. Seks ulike perspektiver ved tidlig innsats drøftes gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan tidlig innsats forstås i et skoleperspektiv? Hvilken plass har tidlig innsats i begynneropplæringen? Hvordan kan skoleledere arbeide systemisk med tidlig innsats for en inkluderende praksis? Hva karakteriserer tidlig innsats når skoler og barnehager går sammen med rådgivere i PP-tjenesten om kompetanse- og organisasjonsutvikling? Hva er tidlig innsats for elever med rett til spesialundervisning? På hvilke måter kan samtaler mellom elever, lærere og foresatte være verktøy for tidlig innsats? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer. Medforfattere: Nils Breilid, Camilla Herlofsen, Karoline Knudsen, Liv M. Lassen, Sven Nilsen og Astrid Unhjem.

ISBN9788202742089
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202698850
Originalt formatEPUB
RedaktørerMirjam Harkestad OlsenRolf B. Fasting
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Denne boken tar for seg tidlig innsats i et skoleperspektiv. Forfatterne klargjør betydningen av begrepet, og de belyser også hvordan ansvaret for tidlig innsats kan forstås og viser hvordan det er erfart i en praktisk sammenheng. Seks ulike perspektiver ved tidlig innsats drøftes gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan tidlig innsats forstås i et skoleperspektiv? Hvilken plass har tidlig innsats i begynneropplæringen? Hvordan kan skoleledere arbeide systemisk med tidlig innsats for en inkluderende praksis? Hva karakteriserer tidlig innsats når skoler og barnehager går sammen med rådgivere i PP-tjenesten om kompetanse- og organisasjonsutvikling? Hva er tidlig innsats for elever med rett til spesialundervisning? På hvilke måter kan samtaler mellom elever, lærere og foresatte være verktøy for tidlig innsats? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer. Medforfattere: Nils Breilid, Camilla Herlofsen, Karoline Knudsen, Liv M. Lassen, Sven Nilsen og Astrid Unhjem.

Om boka

ISBN9788202742089
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202698850
Originalt formatEPUB
RedaktørerMirjam Harkestad OlsenRolf B. Fasting
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!