Mestring, medvirkning og motivasjon : i voksenopplæring og integrasjonsarbeid
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
I denne boka presenteres en metode som kan brukes i voksenopplæringer og introduksjonsprogram for flyktninger for å støtte elevene og gjøre dem bevisste på egne verdier og suksessfaktorer. Med gode eksempler viser forfatterne hvordan metoden kan anvendes for å identifisere hindringer elevene møter og gi dem redskaper til å finne løsninger på disse, både individuelt og i et støttende fellesskap. Elever fra mange ulike kulturer er representert i voksenopplæringer. Dette krever en kultursensitiv tilnærming fra lærere og veiledere, og forståelsen av hva en slik tilnærming innebærer, utdypes og eksemplifiseres i boka. Forfatterne vektlegger betydningen av at flyktningene ser og tar i bruk det mulighetsrommet de har til rådighet, og de ser i denne sammenheng på ulike forståelser av empowerment og begrensninger i introduksjonsprogrammet. En systematisk bruk av metoden kan bidra til å gi elevene en opplevelse av sammenheng i tilværelsen. Dette vil kunne støtte deltakere i introduksjonsprogrammet og i voksenopplæringer til å håndtere både skolehverdagen og livet generelt. Boka passer for alle som jobber med innvandrere i voksenopplæringer, flyktningtjenester og Nav.
Om boka
ISBN | 9788202759353 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202737092 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | May Olaug HorverakTonje Levernes SolbergGerd Martina Langeland |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+I denne boka presenteres en metode som kan brukes i voksenopplæringer og introduksjonsprogram for flyktninger for å støtte elevene og gjøre dem bevisste på egne verdier og suksessfaktorer. Med gode eksempler viser forfatterne hvordan metoden kan anvendes for å identifisere hindringer elevene møter og gi dem redskaper til å finne løsninger på disse, både individuelt og i et støttende fellesskap. Elever fra mange ulike kulturer er representert i voksenopplæringer. Dette krever en kultursensitiv tilnærming fra lærere og veiledere, og forståelsen av hva en slik tilnærming innebærer, utdypes og eksemplifiseres i boka. Forfatterne vektlegger betydningen av at flyktningene ser og tar i bruk det mulighetsrommet de har til rådighet, og de ser i denne sammenheng på ulike forståelser av empowerment og begrensninger i introduksjonsprogrammet. En systematisk bruk av metoden kan bidra til å gi elevene en opplevelse av sammenheng i tilværelsen. Dette vil kunne støtte deltakere i introduksjonsprogrammet og i voksenopplæringer til å håndtere både skolehverdagen og livet generelt. Boka passer for alle som jobber med innvandrere i voksenopplæringer, flyktningtjenester og Nav.
Om boka
ISBN | 9788202759353 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202737092 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | May Olaug HorverakTonje Levernes SolbergGerd Martina Langeland |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |