Inkluderende læringsmiljø : mestring, medvirkning og motivasjon i barneskolen
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Denne boka presenterer en femtrinnsmetode som lærere i barneskolen kan bruke til å skape et inkluderende læringsmiljø ved å tilrettelegge for elevenes mestring, medvirkning og motivasjon. Forfatterne viser med konkrete eksempler hvordan hver enkelt elev kan oppleve å være en del av fellesskapet, delta i skolens aktiviteter og få utbytte av undervisningen. En systematisk bruk av femtrinnsmetoden kan bidra til at elevene opplever reell medvirkning i skolehverdagen og mestring i skolefagene, og at de får motivasjon til å lære og skape positive endringer for seg selv. Metodikken er fleksibel og kan tilpasses ulike alderstrinn og elevgrupper.
Femtrinnsmetoden bygger på helsefremmende teori, selvbestemmelsesteori og teori om selvregulert læring. Anerkjennelsesbegrepet er viet stor plass, både i boka og i metodearbeidet. Sentral er også tanken om at elevene støttes i prosessen med å identifisere ressurser i seg selv og i miljøet, slik at de kan få en god skolehverdag.
Målgruppa for boka er alle lærere i grunnskolen og studenter i grunnskolelærerutdanningen.
Om boka
ISBN | 9788202798109 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202777661 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | May Olaug HorverakElin Frisch SelåsGerd Martina Langeland |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Denne boka presenterer en femtrinnsmetode som lærere i barneskolen kan bruke til å skape et inkluderende læringsmiljø ved å tilrettelegge for elevenes mestring, medvirkning og motivasjon. Forfatterne viser med konkrete eksempler hvordan hver enkelt elev kan oppleve å være en del av fellesskapet, delta i skolens aktiviteter og få utbytte av undervisningen. En systematisk bruk av femtrinnsmetoden kan bidra til at elevene opplever reell medvirkning i skolehverdagen og mestring i skolefagene, og at de får motivasjon til å lære og skape positive endringer for seg selv. Metodikken er fleksibel og kan tilpasses ulike alderstrinn og elevgrupper.
Femtrinnsmetoden bygger på helsefremmende teori, selvbestemmelsesteori og teori om selvregulert læring. Anerkjennelsesbegrepet er viet stor plass, både i boka og i metodearbeidet. Sentral er også tanken om at elevene støttes i prosessen med å identifisere ressurser i seg selv og i miljøet, slik at de kan få en god skolehverdag.
Målgruppa for boka er alle lærere i grunnskolen og studenter i grunnskolelærerutdanningen.
Om boka
ISBN | 9788202798109 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202777661 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | May Olaug HorverakElin Frisch SelåsGerd Martina Langeland |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |