Utviklingssamtalen
Beskrivelse
I denne boken får du verktøy, råd og tips til hvordan du og din skole kan gjennomføre gode utviklingssamtaler som er nettopp utviklende for elevene, og som skaper gode relasjoner mellom lærere, elever og foresatte. Vi har alle hatt utviklingssamtaler. Som elev, som forelder eller som lærer. Mange utviklingssamtaler oppleves som et hyggelig møte med foresatte, noen går i stå, enkelte oppleves som lite nyttige og noen blir aldri gjennomført. Forfatterne viser hvordan denne viktige samtalen kan bli verdifull, gi energi, motivasjon, danne gode relasjoner til elevene og bidra til at de får høyere kompetanse om egen læring. Forfatterne har selv gått over til elevstyrte utviklingssamtaler, der eleven planlegger og leder samtalen og de viser hvilke fordeler og eventuelle ulemper slike samtaler har. "Jeg gruer meg skikkelig til å holde mine første utviklingssamtaler. Vi lærte ingenting om dette på studiet" (Nyutdannet lærer) For deg som er nyutdannet lærer eller lærerstudent i praksis vil denne boken gjøre deg tryggere på hvordan du skal gjennomføre dine første utviklingssamtaler. For deg som er en erfaren lærer vil boken by på nye ideer og verktøy som du kan bruke for å fornye disse viktige samtalene.
Om boka
ISBN | 9788202866105 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202794347 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Lena Kjærland FlackKristian Holm |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
I denne boken får du verktøy, råd og tips til hvordan du og din skole kan gjennomføre gode utviklingssamtaler som er nettopp utviklende for elevene, og som skaper gode relasjoner mellom lærere, elever og foresatte. Vi har alle hatt utviklingssamtaler. Som elev, som forelder eller som lærer. Mange utviklingssamtaler oppleves som et hyggelig møte med foresatte, noen går i stå, enkelte oppleves som lite nyttige og noen blir aldri gjennomført. Forfatterne viser hvordan denne viktige samtalen kan bli verdifull, gi energi, motivasjon, danne gode relasjoner til elevene og bidra til at de får høyere kompetanse om egen læring. Forfatterne har selv gått over til elevstyrte utviklingssamtaler, der eleven planlegger og leder samtalen og de viser hvilke fordeler og eventuelle ulemper slike samtaler har. "Jeg gruer meg skikkelig til å holde mine første utviklingssamtaler. Vi lærte ingenting om dette på studiet" (Nyutdannet lærer) For deg som er nyutdannet lærer eller lærerstudent i praksis vil denne boken gjøre deg tryggere på hvordan du skal gjennomføre dine første utviklingssamtaler. For deg som er en erfaren lærer vil boken by på nye ideer og verktøy som du kan bruke for å fornye disse viktige samtalene.
Om boka
ISBN | 9788202866105 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202794347 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Lena Kjærland FlackKristian Holm |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |