Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering
Stephen Dobson (red.)Astrid Birgitte Eggen (red.)

Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering

2012Bokmål311 sider

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Temaer som belyses i denne boken er blant annet teori om vurdering og vurderingsprinsipper, hensikten bak ulike former for vurdering, valg mellom vurderingsformer, fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere, og ideologiske og politiske debatter. Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering.

ISBN9788205444850
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2009
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205391734
Originalt formatPDF
RedaktørerStephen DobsonAstrid Birgitte EggenKari Smith
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Temaer som belyses i denne boken er blant annet teori om vurdering og vurderingsprinsipper, hensikten bak ulike former for vurdering, valg mellom vurderingsformer, fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere, og ideologiske og politiske debatter. Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering.

Om boka

ISBN9788205444850
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2009
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205391734
Originalt formatPDF
RedaktørerStephen DobsonAstrid Birgitte EggenKari Smith
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde

Ikke tilgjengelig på allvit.no.