Vurdering, prinsipper og praksis : nye perspektiver på elev- og læringsvurdering
Ikke tilgjengelig på allvit.no.
Ikke tilgjengelig på allvit.no.
Beskrivelse
Temaer som belyses i denne boken er blant annet teori om vurdering og vurderingsprinsipper, hensikten bak ulike former for vurdering, valg mellom vurderingsformer, fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere, og ideologiske og politiske debatter. Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering.
Om boka
ISBN | 9788205444850 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2009 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205391734 |
Originalt format | |
Redaktører | Stephen DobsonAstrid Birgitte EggenKari Smith |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Temaer som belyses i denne boken er blant annet teori om vurdering og vurderingsprinsipper, hensikten bak ulike former for vurdering, valg mellom vurderingsformer, fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere, og ideologiske og politiske debatter. Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering.
Om boka
ISBN | 9788205444850 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2009 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205391734 |
Originalt format | |
Redaktører | Stephen DobsonAstrid Birgitte EggenKari Smith |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |