Tilpasset opplæring : intensjoner og skoleutvikling
Beskrivelse
Boka belyser sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning.
Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet.
Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere.
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.
Om boka
ISBN | 9788205456570 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2008 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205380431 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Halvor BjørnsrudSven Nilsen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Boka belyser sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning.
Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet.
Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere.
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.
Om boka
ISBN | 9788205456570 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2008 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205380431 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Halvor BjørnsrudSven Nilsen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |