Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Tilpasset opplæring : intensjoner og skoleutvikling
Halvor Bjørnsrud (red.)Sven Nilsen (red.)

Tilpasset opplæring : intensjoner og skoleutvikling

2013Bokmål246 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Boka belyser sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning.
Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet.

Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere.
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.

ISBN9788205456570
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2008
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205380431
Originalt formatEPUB
RedaktørerHalvor BjørnsrudSven Nilsen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Boka belyser sentrale intensjoner for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning.
Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet.

Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere.
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.

Om boka

ISBN9788205456570
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2008
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205380431
Originalt formatEPUB
RedaktørerHalvor BjørnsrudSven Nilsen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde