Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Pedagogisk analyse : beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
Thomas Nordahl

Pedagogisk analyse : beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen

2019Bokmål57 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell.

Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå.

Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte.

Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring.

Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.

Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2

ISBN9788205528499
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205423084
Originalt formatEPUB
ForfattereThomas Nordahl
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell.

Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå.

Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte.

Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring.

Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.

Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2

Om boka

ISBN9788205528499
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205423084
Originalt formatEPUB
ForfattereThomas Nordahl
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde