Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Den flerkulturelle skolen i bevegelse : teoretiske og praktiske perspektiver
Kari Spernes

Den flerkulturelle skolen i bevegelse : teoretiske og praktiske perspektiver

2021Bokmål279 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Flerkulturell kunnskap bidrar til bevissthet om hvordan skolen kan utvikles slik at alle elevene, lærerne og foreldrene opplever anerkjennelse.

Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver inneholder blant annet disse temaene:

Urfolk, nasjonale minoriteter og nyere minoriteter
Det samiske og flerkulturelle perspektivet i LK20
Kulturforståelse
Diskriminering og rasisme
Å lære norsk som et andrespråk
Utviklingen av en flerkulturell skole

Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver har som mål å gi lærerstudenter et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. Boka er også aktuell for lærere som ser behovet for faglig utvikling i møtet med et mangfold av elever og foresatte i dagens skole.

Innholdsfortegnelse:

ISBN9788205530478
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning3. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205530461
Originalt formatEPUB
ForfattereKari Spernes
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Flerkulturell kunnskap bidrar til bevissthet om hvordan skolen kan utvikles slik at alle elevene, lærerne og foreldrene opplever anerkjennelse.

Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver inneholder blant annet disse temaene:

Urfolk, nasjonale minoriteter og nyere minoriteter
Det samiske og flerkulturelle perspektivet i LK20
Kulturforståelse
Diskriminering og rasisme
Å lære norsk som et andrespråk
Utviklingen av en flerkulturell skole

Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver har som mål å gi lærerstudenter et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. Boka er også aktuell for lærere som ser behovet for faglig utvikling i møtet med et mangfold av elever og foresatte i dagens skole.

Innholdsfortegnelse:

Om boka

ISBN9788205530478
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning3. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205530461
Originalt formatEPUB
ForfattereKari Spernes
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!