Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Nye perspektiver på endring i skolen : læring med integritet
Dennis Shirley

Nye perspektiver på endring i skolen : læring med integritet

2020Bokmål165 siderOpplesing tilgjengelig
Denne boken er foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Denne boka er et kamprop. Dennis Shirley har studert ulike lands skolesystemer inngående, og i denne boka presenterer han erfaringer herfra om arbeid med endring av skolen. Denne innsikten gir leserne ny forståelse av skolen i Norge. Forfatteren mener at mange land har ført en feilslått utdanningspolitikk. Ideer om måling av læringsresultater, standardisert testing og sammenligninger mellom skolesystemer har blitt tatt i bruk uten at det har vært tatt tilstrekkelig hensyn til forskjeller i kultur og tradisjoner. Opp mot denne utdanningspolitikken trekker Dennis Shirley fram nye perspektiver for endring i skolen, der integritet, mening, trivsel, mestring og vekst vektlegges sterkere. Denne kunnskapsrike og tankevekkende drøftingen er et viktig bidrag i debatten om hvilken skole vi skal ha i framtida. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere og skoleledere.

ISBN9788205536098
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018. Forord av Eirik J. Irgens
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205508491
Originalt formatEPUB
ForfattereDennis Shirley
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Denne boka er et kamprop. Dennis Shirley har studert ulike lands skolesystemer inngående, og i denne boka presenterer han erfaringer herfra om arbeid med endring av skolen. Denne innsikten gir leserne ny forståelse av skolen i Norge. Forfatteren mener at mange land har ført en feilslått utdanningspolitikk. Ideer om måling av læringsresultater, standardisert testing og sammenligninger mellom skolesystemer har blitt tatt i bruk uten at det har vært tatt tilstrekkelig hensyn til forskjeller i kultur og tradisjoner. Opp mot denne utdanningspolitikken trekker Dennis Shirley fram nye perspektiver for endring i skolen, der integritet, mening, trivsel, mestring og vekst vektlegges sterkere. Denne kunnskapsrike og tankevekkende drøftingen er et viktig bidrag i debatten om hvilken skole vi skal ha i framtida. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere og skoleledere.

Om boka

ISBN9788205536098
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018. Forord av Eirik J. Irgens
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205508491
Originalt formatEPUB
ForfattereDennis Shirley
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!