Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Nye perspektiver på endring i skolen : læring med integritet
Dennis Shirley

Nye perspektiver på endring i skolen : læring med integritet

2020Bokmål165 siderOpplesing tilgjengelig

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Denne boka er et kamprop. Dennis Shirley har studert ulike lands skolesystemer inngående, og i denne boka presenterer han erfaringer herfra om arbeid med endring av skolen. Denne innsikten gir leserne ny forståelse av skolen i Norge.

Forfatteren mener at mange land har ført en feilslått utdanningspolitikk. Ideer om måling av læringsresultater, standardisert testing og sammenligninger mellom skolesystemer har blitt tatt i bruk uten at det har vært tatt tilstrekkelig hensyn til forskjeller i kultur og tradisjoner.

Opp mot denne utdanningspolitikken trekker Dennis Shirley fram nye perspektiver for endring i skolen, der integritet, mening, trivsel, mestring og vekst vektlegges sterkere. Denne kunnskapsrike og tankevekkende drøftingen er et viktig bidrag i debatten om hvilken skole vi skal ha i framtida.

Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere og skoleledere.

ISBN9788205536098
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018. Forord av Eirik J. Irgens
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205508491
Originalt formatEPUB
ForfattereDennis Shirley
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Denne boka er et kamprop. Dennis Shirley har studert ulike lands skolesystemer inngående, og i denne boka presenterer han erfaringer herfra om arbeid med endring av skolen. Denne innsikten gir leserne ny forståelse av skolen i Norge.

Forfatteren mener at mange land har ført en feilslått utdanningspolitikk. Ideer om måling av læringsresultater, standardisert testing og sammenligninger mellom skolesystemer har blitt tatt i bruk uten at det har vært tatt tilstrekkelig hensyn til forskjeller i kultur og tradisjoner.

Opp mot denne utdanningspolitikken trekker Dennis Shirley fram nye perspektiver for endring i skolen, der integritet, mening, trivsel, mestring og vekst vektlegges sterkere. Denne kunnskapsrike og tankevekkende drøftingen er et viktig bidrag i debatten om hvilken skole vi skal ha i framtida.

Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, lærere og skoleledere.

Om boka

ISBN9788205536098
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018. Forord av Eirik J. Irgens
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205508491
Originalt formatEPUB
ForfattereDennis Shirley
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde

Ikke tilgjengelig på allvit.no.