Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Læreren i møte med elever med stille atferd : hvordan kan læreren møte elever med stille atferd?
Anne-Lise Sæteren

Læreren i møte med elever med stille atferd : hvordan kan læreren møte elever med stille atferd?

2021Bokmål106 sider
Denne boken er foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

I et hvert klasserom finnes det en eller flere elever som fremstår som engstelige, stille, deprimerte, ensomme eller ukomfortable. Boken retter søkelyset mot læreren og elever som utviser stille og tilbaketrukket atferd i skolen. De deltar ikke i aktivitetene i klasserommet og har en tendens til å forsvinne litt i alt som skjer. Denne boken løfter frem og drøfter hva læreren kan gjøre for at disse elevene skal oppleve mestring, læring, utvikling og en skolehverdag hvor også deres bidrag oppleves som verdifulle. Med utgangspunkt i læreren «Alice» og hennes refleksjoner og praksis, løfter Anne-Lise Sæteren frem tre historier fra klasserommet og analyserer disse i lys av ulik teori og forskning på feltet. Historiene og analysene av dem gir innsikt i hva læreren kan gjøre for å få til gode møter og situasjoner med elever som utviser stille atferd.

ISBN9788205559233
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205512245
Originalt formatPDF
ForfattereAnne-Lise Sæteren
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Nei

I et hvert klasserom finnes det en eller flere elever som fremstår som engstelige, stille, deprimerte, ensomme eller ukomfortable. Boken retter søkelyset mot læreren og elever som utviser stille og tilbaketrukket atferd i skolen. De deltar ikke i aktivitetene i klasserommet og har en tendens til å forsvinne litt i alt som skjer. Denne boken løfter frem og drøfter hva læreren kan gjøre for at disse elevene skal oppleve mestring, læring, utvikling og en skolehverdag hvor også deres bidrag oppleves som verdifulle. Med utgangspunkt i læreren «Alice» og hennes refleksjoner og praksis, løfter Anne-Lise Sæteren frem tre historier fra klasserommet og analyserer disse i lys av ulik teori og forskning på feltet. Historiene og analysene av dem gir innsikt i hva læreren kan gjøre for å få til gode møter og situasjoner med elever som utviser stille atferd.

Om boka

ISBN9788205559233
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205512245
Originalt formatPDF
ForfattereAnne-Lise Sæteren
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!