Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Barn og unge i midten : tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst
Baard Johannessen (red.)Torhild Skotheim (red.)

Barn og unge i midten : tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst

2021Bokmål370 siderOpplesing tilgjengelig

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

I denne vitenskapelige antologien utforsker forfatterne grunnleggende aspekter ved det å få til godt samarbeid i skolen rundt barn og unge som opplever utfordringer.

Hvem utgjør laget rundt læreren og eleven når en felles innsats kreves av mange aktører? Hva kjennetegner godt tverrfaglig og tverretatlig samarbeid, og hvordan kan dette etableres?

Forfatterne stiller spørsmål om hvem aktørene er, og hva det betyr å jobbe tverrfaglig og tverretatlig. Med spisskompetanse fra hvert sitt fagfelt, drøfter forskere fra universitets- og høgskole-Norge hvordan profesjonsutøvere sammen kan bidra til å sikre barn og unge en god skole og et godt oppvekstmiljø. Et sentralt argument i antologien er at tverrfaglig og tverretatlig samarbeid krever felles forståelse og oppfølging fra flere aktører samtidig.

Hvert kapittel introduseres med et case slik at samarbeidet aktualiseres. De ulike case følges opp gjennom kapitlene. På den måten knyttes teori, forskning og praksis sammen slik at leseren får et realistisk innblikk i aktuelle problemstillinger.

ISBN9788205559264
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205498181
Originalt formatPDF
RedaktørerBaard JohannessenTorhild Skotheim
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

I denne vitenskapelige antologien utforsker forfatterne grunnleggende aspekter ved det å få til godt samarbeid i skolen rundt barn og unge som opplever utfordringer.

Hvem utgjør laget rundt læreren og eleven når en felles innsats kreves av mange aktører? Hva kjennetegner godt tverrfaglig og tverretatlig samarbeid, og hvordan kan dette etableres?

Forfatterne stiller spørsmål om hvem aktørene er, og hva det betyr å jobbe tverrfaglig og tverretatlig. Med spisskompetanse fra hvert sitt fagfelt, drøfter forskere fra universitets- og høgskole-Norge hvordan profesjonsutøvere sammen kan bidra til å sikre barn og unge en god skole og et godt oppvekstmiljø. Et sentralt argument i antologien er at tverrfaglig og tverretatlig samarbeid krever felles forståelse og oppfølging fra flere aktører samtidig.

Hvert kapittel introduseres med et case slik at samarbeidet aktualiseres. De ulike case følges opp gjennom kapitlene. På den måten knyttes teori, forskning og praksis sammen slik at leseren får et realistisk innblikk i aktuelle problemstillinger.

Om boka

ISBN9788205559264
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205498181
Originalt formatPDF
RedaktørerBaard JohannessenTorhild Skotheim
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde

Ikke tilgjengelig på allvit.no.