Trygt og godt skolemiljø : inkludering faglig og sosialt
Beskrivelse
Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring?
Denne e-boken tilsvarer 2. trykte utgave 2019.
Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet.
Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet.
Om boka
ISBN | 9788205570184 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. utgave Oslo : Gyldendal akademisk, 2015 med tittel: Inkluderende læringsmiljø. 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2019 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205519640 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Inger BergkastetCharlotte DuesundTone Skyseth Westvig |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring?
Denne e-boken tilsvarer 2. trykte utgave 2019.
Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet.
Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet.
Om boka
ISBN | 9788205570184 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. utgave Oslo : Gyldendal akademisk, 2015 med tittel: Inkluderende læringsmiljø. 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2019 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205519640 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Inger BergkastetCharlotte DuesundTone Skyseth Westvig |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |