Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Trygt og godt skolemiljø : inkludering faglig og sosialt
Inger BergkastetCharlotte Duesund

Trygt og godt skolemiljø : inkludering faglig og sosialt

2022Bokmål125 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Denne e-boken tilsvarer 2. trykte utgave 2019. Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet.

ISBN9788205570184
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. utgave Oslo : Gyldendal akademisk, 2015 med tittel: Inkluderende læringsmiljø. 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205519640
Originalt formatEPUB
ForfattereInger BergkastetCharlotte DuesundTone Skyseth Westvig
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Hva innebærer det å arbeide helhetlig og systematisk med elevenes skolemiljø? Hva betyr det at skolemiljøet er inkluderende? Hvordan ivaretar vi elevenes helhetlige læring? Denne e-boken tilsvarer 2. trykte utgave 2019. Elever utvikler seg kontinuerlig, både faglig, kognitivt, emosjonelt og sosialt, og de beste forutsetningene for en god utvikling ligger i et solid og inkluderende læringsmiljø. Et slikt læringsmiljø bygges gjennom samarbeid og refleksjon mellom de ulike aktørene; mellom ledere, mellom ledere og lærere, mellom lærere, mellom lærere og elever, mellom elevene og i skole-hjem-samarbeidet. Med denne boka ønsker forfatterne å motivere skoleledere, lærere og lærerstudenter til helhetlig og systematisk arbeid for et trygt og godt skolemiljø for alle elever. Du kan blant annet lese om omsorgsfull kontroll, positiv og støttende kommunikasjon, relasjoner og vennskap, læringsdialog og hjem-skole-samarbeid. Det er også et eget kapittel om betydningen av skoleledelsens rolle i dette arbeidet.

Om boka

ISBN9788205570184
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. utgave Oslo : Gyldendal akademisk, 2015 med tittel: Inkluderende læringsmiljø. 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205519640
Originalt formatEPUB
ForfattereInger BergkastetCharlotte DuesundTone Skyseth Westvig
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!