Allmenn musikkundervisning : perspektiver på praksis
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Nye læreplaner, ny teknologi, nye aktører og framveksten av et flerkulturelt samfunn, fører til nye muligheter også for musikkundervisningen. Kapitlene i denne boka dekker et vidt spekter av temaer, formidlet gjennom eksempler, oppgaver og intervjuer som er relevante for musikklærerens arbeid. Forfatterne representerer ulike musikksyn og tradisjoner, og understreker nødvendigheten av å reflektere over egen praksis. Koblingen mellom teori og praksis, refleksjon og eksempler vil gi næring til god undervisningspraksis. Boken består av tre deler: Første del har fokus på musikkopplevelse, estetikk og læring, læreplan, vurdering og mangfold. I den andre delen drøfter forfatterne hvordan ulike sjangre som folkemusikk, jazz, klassisk, pop og rock kan jobbes med i musikkundervisningen. Bokens siste del er viet praktisk arbeid med sang, spill, dans, lytting, komponering og IKT. Omtale av Allmenn musikkundervisning i Bedre Skole finner du her Omtale av Allmenn musikkundervisning i Musikk-Kultur finner du her
Om boka
ISBN | 9788205570290 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205400146 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Jon Helge SætreGeir Salvesen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Nye læreplaner, ny teknologi, nye aktører og framveksten av et flerkulturelt samfunn, fører til nye muligheter også for musikkundervisningen. Kapitlene i denne boka dekker et vidt spekter av temaer, formidlet gjennom eksempler, oppgaver og intervjuer som er relevante for musikklærerens arbeid. Forfatterne representerer ulike musikksyn og tradisjoner, og understreker nødvendigheten av å reflektere over egen praksis. Koblingen mellom teori og praksis, refleksjon og eksempler vil gi næring til god undervisningspraksis. Boken består av tre deler: Første del har fokus på musikkopplevelse, estetikk og læring, læreplan, vurdering og mangfold. I den andre delen drøfter forfatterne hvordan ulike sjangre som folkemusikk, jazz, klassisk, pop og rock kan jobbes med i musikkundervisningen. Bokens siste del er viet praktisk arbeid med sang, spill, dans, lytting, komponering og IKT. Omtale av Allmenn musikkundervisning i Bedre Skole finner du her Omtale av Allmenn musikkundervisning i Musikk-Kultur finner du her
Om boka
ISBN | 9788205570290 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205400146 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Jon Helge SætreGeir Salvesen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |