Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeid
Thomas NordahlLine Skov Hansen

Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeid

2022Bokmål86 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Dette heftet beskriver hvordan kartleggingsresultater kan anvendes til å forbedre både pedagogisk praksis og barns læringsutbytte og trivsel i barnehagen.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2016.

Resultatene kan for eksempel komme fra språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser, trivselsmålinger eller andre vurderingsverktøy. Barnehagen har gjerne tilgang på informasjon fra kartlegginger, men det er ikke alltid denne informasjonen blir systematisk analysert og aktivt brukt i forbedringsarbeid.

Forfatterne viser hvordan slike analyser kan gjennomføres på forskjellige nivåer i den enkelte barnehage, og vektlegger viktigheten av at de ansatte i barnehagen bruker og drøfter informasjonen seg imellom, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap. De tydeliggør også hvordan informasjon og analyser kan omsettes til ny og forbedret pedagogisk praksis.

Heftet er en del av Dette vet vi om barnehagen : samlepakke 1

ISBN9788205570320
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205498037
Originalt formatEPUB
ForfattereThomas NordahlLine Skov Hansen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Dette heftet beskriver hvordan kartleggingsresultater kan anvendes til å forbedre både pedagogisk praksis og barns læringsutbytte og trivsel i barnehagen.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2016.

Resultatene kan for eksempel komme fra språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser, trivselsmålinger eller andre vurderingsverktøy. Barnehagen har gjerne tilgang på informasjon fra kartlegginger, men det er ikke alltid denne informasjonen blir systematisk analysert og aktivt brukt i forbedringsarbeid.

Forfatterne viser hvordan slike analyser kan gjennomføres på forskjellige nivåer i den enkelte barnehage, og vektlegger viktigheten av at de ansatte i barnehagen bruker og drøfter informasjonen seg imellom, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap. De tydeliggør også hvordan informasjon og analyser kan omsettes til ny og forbedret pedagogisk praksis.

Heftet er en del av Dette vet vi om barnehagen : samlepakke 1

Om boka

ISBN9788205570320
UtgiverGyldendal akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205498037
Originalt formatEPUB
ForfattereThomas NordahlLine Skov Hansen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde