Bruk av kartleggingsresultater i forbedringsarbeid
Beskrivelse
Dette heftet beskriver hvordan kartleggingsresultater kan anvendes til å forbedre både pedagogisk praksis og barns læringsutbytte og trivsel i barnehagen. Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2016. Resultatene kan for eksempel komme fra språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser, trivselsmålinger eller andre vurderingsverktøy. Barnehagen har gjerne tilgang på informasjon fra kartlegginger, men det er ikke alltid denne informasjonen blir systematisk analysert og aktivt brukt i forbedringsarbeid. Forfatterne viser hvordan slike analyser kan gjennomføres på forskjellige nivåer i den enkelte barnehage, og vektlegger viktigheten av at de ansatte i barnehagen bruker og drøfter informasjonen seg imellom, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap. De tydeliggør også hvordan informasjon og analyser kan omsettes til ny og forbedret pedagogisk praksis. Heftet er en del av Dette vet vi om barnehagen : samlepakke 1
Om boka
ISBN | 9788205570320 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205498037 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Thomas NordahlLine Skov Hansen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Dette heftet beskriver hvordan kartleggingsresultater kan anvendes til å forbedre både pedagogisk praksis og barns læringsutbytte og trivsel i barnehagen. Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2016. Resultatene kan for eksempel komme fra språkvurderinger, foreldretilfredshetsundersøkelser, trivselsmålinger eller andre vurderingsverktøy. Barnehagen har gjerne tilgang på informasjon fra kartlegginger, men det er ikke alltid denne informasjonen blir systematisk analysert og aktivt brukt i forbedringsarbeid. Forfatterne viser hvordan slike analyser kan gjennomføres på forskjellige nivåer i den enkelte barnehage, og vektlegger viktigheten av at de ansatte i barnehagen bruker og drøfter informasjonen seg imellom, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap. De tydeliggør også hvordan informasjon og analyser kan omsettes til ny og forbedret pedagogisk praksis. Heftet er en del av Dette vet vi om barnehagen : samlepakke 1
Om boka
ISBN | 9788205570320 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205498037 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Thomas NordahlLine Skov Hansen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |