Vurderingspraksis
Beskrivelse
Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole.
Denne e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave fra 2012
Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.
I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.
Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.
Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2
Om boka
ISBN | 9788205570412 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205423077 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Thomas NordahlAnne KostølAnne-Karin SunnevågAnn Margareth AasenGro LøkenStephen DobsonHege Knudsmoen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole.
Denne e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave fra 2012
Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.
I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.
Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.
Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2
Om boka
ISBN | 9788205570412 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205423077 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Thomas NordahlAnne KostølAnne-Karin SunnevågAnn Margareth AasenGro LøkenStephen DobsonHege Knudsmoen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |