Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Vurderingspraksis
Thomas NordahlAnne Kostøl

Vurderingspraksis

2022Bokmål55 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole.

Denne e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave fra 2012

Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.

I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.

Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.

Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2

ISBN9788205570412
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205423077
Originalt formatEPUB
ForfattereThomas NordahlAnne KostølAnne-Karin SunnevågAnn Margareth AasenGro LøkenStephen DobsonHege Knudsmoen
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole.

Denne e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave fra 2012

Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres.

I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.

Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet.

Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2

Om boka

ISBN9788205570412
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205423077
Originalt formatEPUB
ForfattereThomas NordahlAnne KostølAnne-Karin SunnevågAnn Margareth AasenGro LøkenStephen DobsonHege Knudsmoen
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!