Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Naturvitenskap, bærekraft og matematisk oppmerksomhet : om undring, eksperimentering og fordypelse hos barn
Stig BroströmThorleif Frøkjær

Naturvitenskap, bærekraft og matematisk oppmerksomhet : om undring, eksperimentering og fordypelse hos barn

2022Bokmål70 siderOpplesing tilgjengelig

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Dette heftet belyser spesielt begrepet naturvitenskap i tilknytning til det pedagogiske arbeidet i barnehagen.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2020.

Det er mange gode grunner til å interessere seg for naturvitenskap, bærekraft og matematisk oppmerksomhet i barnehagen. Temaet har nok vært underbelyst i en periode, men nå ser vi en økende (politisk og pedagogisk) interesse for både begrepet naturvitenskap, bærekraft og barns tidlige matematiske oppmerksomhet i barnehagen.

Det tegnes et bilde av en naturvitenskapelig rettet pedagogikk som vi forstår som en reflektert pedagogisk praksis som bidrar til barns interesse og gradvis økende forståelse for natur, teknologi, helse, matematikk, biologi, kjemi og fysikk (såkalt emergent science). Naturvitenskap i barnehagen handler om å trekke naturen aktivt inn for å gi barn kjennskap til dyre- og planteliv, naturens kretsløp, naturfenomener og andre lovmessigheter i naturen.

Heftet er en del av Dette vet vi om barnehagen : samlepakke 2

ISBN9788205570504
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205523258
Originalt formatEPUB
ForfattereStig BroströmThorleif Frøkjær
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Dette heftet belyser spesielt begrepet naturvitenskap i tilknytning til det pedagogiske arbeidet i barnehagen.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2020.

Det er mange gode grunner til å interessere seg for naturvitenskap, bærekraft og matematisk oppmerksomhet i barnehagen. Temaet har nok vært underbelyst i en periode, men nå ser vi en økende (politisk og pedagogisk) interesse for både begrepet naturvitenskap, bærekraft og barns tidlige matematiske oppmerksomhet i barnehagen.

Det tegnes et bilde av en naturvitenskapelig rettet pedagogikk som vi forstår som en reflektert pedagogisk praksis som bidrar til barns interesse og gradvis økende forståelse for natur, teknologi, helse, matematikk, biologi, kjemi og fysikk (såkalt emergent science). Naturvitenskap i barnehagen handler om å trekke naturen aktivt inn for å gi barn kjennskap til dyre- og planteliv, naturens kretsløp, naturfenomener og andre lovmessigheter i naturen.

Heftet er en del av Dette vet vi om barnehagen : samlepakke 2

Om boka

ISBN9788205570504
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205523258
Originalt formatEPUB
ForfattereStig BroströmThorleif Frøkjær
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde

Ikke tilgjengelig på allvit.no.