De andres skole : gruppedannelse og utenforskap i den flerkulturelle skolen
Beskrivelse
Når får etnisitet betydning i skolen? Hva har etnisitet å si for opplevelsen av tilhørighet for ungdom i en flerkulturell skole? Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2017 Denne boka utforsker disse generelle prosessene gjennom en nærstudie av ungdommer i en klasse på videregående skole. En stadig mer kulturelt kompleks skolehverdag gjør det nødvendig å øke vår forståelse av hvilke dynamikker og utfordringer som kan dukke opp i flerkulturelle klasserom, hvordan de kan forstås og hvordan de kan håndteres. Boka viser hvordan ungdoms gruppedannelse i skolen må forstås i lys av forhold både utenfor og innenfor skolen.
Om boka
ISBN | 9788205570573 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205498358 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Ingunn Marie Eriksen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Når får etnisitet betydning i skolen? Hva har etnisitet å si for opplevelsen av tilhørighet for ungdom i en flerkulturell skole? Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2017 Denne boka utforsker disse generelle prosessene gjennom en nærstudie av ungdommer i en klasse på videregående skole. En stadig mer kulturelt kompleks skolehverdag gjør det nødvendig å øke vår forståelse av hvilke dynamikker og utfordringer som kan dukke opp i flerkulturelle klasserom, hvordan de kan forstås og hvordan de kan håndteres. Boka viser hvordan ungdoms gruppedannelse i skolen må forstås i lys av forhold både utenfor og innenfor skolen.
Om boka
ISBN | 9788205570573 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205498358 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Ingunn Marie Eriksen |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |