Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Skolen vår!
Joakim Caspersen (red.)Christian Wendelborg (red.)

Skolen vår!

2022Bokmål254 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Å oppleve tilhørighet er grunnleggende for at elevene skal kunne vokse og utvikle seg i skolen. Uten tilhørighet - ingen læring.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2019.

I denne boka presenteres nyere forskning på hvordan skoler arbeider og samarbeider med eksterne systemer for at ulike grupper av elever skal oppleve tilhørighet. Forskningen i boka tar utgangspunkt i elever som har behov for særskilt tilrettelegging og får spesialundervisning, men den har også med forskning fra flereandre områder som

mobbing og læringsmiljø

hvordan skoler kan skape tilhørighet for elever med flerkulturell bakgrunn

ekstra flinke elever

lærernes utfordringer med å mestre et mangfoldig klasserom

skolers arbeid med å kartlegge elevenes læringsmiljø

Alle bidragene i boka springer ut fra ulike forskningsmiljøer som ofte omtales samlet som «instituttsektoren», og er med på å vise fram instituttsektoren i Norge sin unike posisjon som kunnskapsgrunnlag for utviklingen av skolen.

Med boka ønsker forfatterne å bidra til økt kunnskap om skolenes arbeid med å skape tilhørighet for ulike elevgrupper, og dermed bidra til en forskningsinformert debatt om skolers mangfoldige arbeid med tilhørighet.

ISBN9788205570825
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205495975
Originalt formatEPUB
RedaktørerJoakim CaspersenChristian Wendelborg
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Å oppleve tilhørighet er grunnleggende for at elevene skal kunne vokse og utvikle seg i skolen. Uten tilhørighet - ingen læring.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2019.

I denne boka presenteres nyere forskning på hvordan skoler arbeider og samarbeider med eksterne systemer for at ulike grupper av elever skal oppleve tilhørighet. Forskningen i boka tar utgangspunkt i elever som har behov for særskilt tilrettelegging og får spesialundervisning, men den har også med forskning fra flereandre områder som

mobbing og læringsmiljø

hvordan skoler kan skape tilhørighet for elever med flerkulturell bakgrunn

ekstra flinke elever

lærernes utfordringer med å mestre et mangfoldig klasserom

skolers arbeid med å kartlegge elevenes læringsmiljø

Alle bidragene i boka springer ut fra ulike forskningsmiljøer som ofte omtales samlet som «instituttsektoren», og er med på å vise fram instituttsektoren i Norge sin unike posisjon som kunnskapsgrunnlag for utviklingen av skolen.

Med boka ønsker forfatterne å bidra til økt kunnskap om skolenes arbeid med å skape tilhørighet for ulike elevgrupper, og dermed bidra til en forskningsinformert debatt om skolers mangfoldige arbeid med tilhørighet.

Om boka

ISBN9788205570825
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205495975
Originalt formatEPUB
RedaktørerJoakim CaspersenChristian Wendelborg
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde