Samtaler om litteratur : hva kan lærerstudenter lære oss?
Beskrivelse
I samtalene reflekterer studentene over litteraturundervisningens rolle i deres egen skolegang, studier og framtidige yrkesliv som lærere. Det overliggende perspektivet er dialog, og samtalene gir innsikt i hvordan dialogisk litteraturundervisning kan utvikle studentenes evne til å forstå og formidle litteratur på en utforskende og åpen måte. Forfatterne undersøker hvordan erfaringene fra lærerutdanningen kan få betydning for litteraturundervisning i skolen, og boken er derfor relevant for lærerstudenter, lærere og andre som er opptatt av litteraturens plass i skolehverdagen. Gjennom analysen av studentenes samtaler løftes utfordringer og muligheter ved dialogisk undervisning fram – innsikter som kan styrke litteraturundervisningen på alle trinn.
Om boka
ISBN | 9788205598898 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205598881 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Åsmund Hennig |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
I samtalene reflekterer studentene over litteraturundervisningens rolle i deres egen skolegang, studier og framtidige yrkesliv som lærere. Det overliggende perspektivet er dialog, og samtalene gir innsikt i hvordan dialogisk litteraturundervisning kan utvikle studentenes evne til å forstå og formidle litteratur på en utforskende og åpen måte. Forfatterne undersøker hvordan erfaringene fra lærerutdanningen kan få betydning for litteraturundervisning i skolen, og boken er derfor relevant for lærerstudenter, lærere og andre som er opptatt av litteraturens plass i skolehverdagen. Gjennom analysen av studentenes samtaler løftes utfordringer og muligheter ved dialogisk undervisning fram – innsikter som kan styrke litteraturundervisningen på alle trinn.
Om boka
ISBN | 9788205598898 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205598881 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Åsmund Hennig |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |