Les mer! : utvikling av lesekompetanse i barnehagen
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Hvorfor er det så viktig å lese for barn? Hva slags litteratur passer for barn, og hva er egentlig god barnelitteratur? I denne boka diskuteres spørsmålene ovenfor. Hensikten er å inspirere studenter og barnehageansatte til å lese mer og oftere for barn. Boka er gjennomrevidert, og alle kapitlene er bearbeidet i tråd med nye styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen, Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning og Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning. Forfatteren reflekterer over hva kvalitet i barnelitteratur er, og hva slags bøker barnehagene bør tilby barna. Både innholdet og fortellermåten i barnebøkene diskuteres. Videre stilles følgende spørsmål: Hvordan kan barnelitteratur eksponeres i barnehagen? Skal litteraturen samles i et avlåst eller åpent bibliotek, eller skal bøkene være plassert i bokhyller på den enkelte avdeling? Hvordan kan vi lese sammen med barn, og hva må barnehagepersonalet kunne om barnelitteratur for å sikre kvaliteten i barnas bokopplevelser?
Om boka
ISBN | 9788215032788 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215031194 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Trine Solstad |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Hvorfor er det så viktig å lese for barn? Hva slags litteratur passer for barn, og hva er egentlig god barnelitteratur? I denne boka diskuteres spørsmålene ovenfor. Hensikten er å inspirere studenter og barnehageansatte til å lese mer og oftere for barn. Boka er gjennomrevidert, og alle kapitlene er bearbeidet i tråd med nye styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen, Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning og Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning. Forfatteren reflekterer over hva kvalitet i barnelitteratur er, og hva slags bøker barnehagene bør tilby barna. Både innholdet og fortellermåten i barnebøkene diskuteres. Videre stilles følgende spørsmål: Hvordan kan barnelitteratur eksponeres i barnehagen? Skal litteraturen samles i et avlåst eller åpent bibliotek, eller skal bøkene være plassert i bokhyller på den enkelte avdeling? Hvordan kan vi lese sammen med barn, og hva må barnehagepersonalet kunne om barnelitteratur for å sikre kvaliteten i barnas bokopplevelser?
Om boka
ISBN | 9788215032788 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215031194 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Trine Solstad |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |