Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Ungdomstrinn i utvikling : skoleutvikling og ledelse : funn og fortellinger
May Britt Postholm (red.)

Ungdomstrinn i utvikling : skoleutvikling og ledelse : funn og fortellinger

2020Bokmål, Nynorsk316 siderOpplesing tilgjengelig
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Denne boken handler om samarbeidet mellom ulike aktører i skoleutvikling. Forfatterne setter fokus på læreres profesjonelle utvikling og på kollegaobservasjon som utviklingsverktøy. Boken handler også om skoleledelse og ledelse av elever. Dette er en av to bøker som gir et unikt innblikk i et av Norges mest omfattende skoleutviklingsprogram, Ungdomstrinn i utvikling (2013-2017). Alle ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn har fått tilbud om å delta i utviklingsprogrammet. Forfatterne som har skrevet kapitler og fortellinger med utgangspunkt i egen forskning og erfaringer, består hovedsakelig av utviklingspartnerne i universitets- og høgskolesektoren. Thomas Dahl, Erlend Dehlin, Gunnar Engvik, Eirik J. Irgens, Anita Normann og Alex Strømme har redigert bøkene, med May Britt Postholm som leder og hovedredaktør. Primærmålgruppe er studenter og forskere innenfor skolesektoren, men boken er også relevant for lærere, skoleledere og andre som er opptatt av hvordan kvaliteten i skole og utdanning kan forbedres gjennom systematisk utviklingsarbeid. Boken hører sammen med «Ungdomstrinn i utvikling. Skoleutvikling, lesing, skriving og regning - Funn og fortellinger», som retter fokus mot læreres utvikling og erfaringer, og hvordan man jobber med disse læringsområdene i klasserommet.

ISBN9788215033990
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215027876
Originalt formatPDF
RedaktørerMay Britt Postholm
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Denne boken handler om samarbeidet mellom ulike aktører i skoleutvikling. Forfatterne setter fokus på læreres profesjonelle utvikling og på kollegaobservasjon som utviklingsverktøy. Boken handler også om skoleledelse og ledelse av elever. Dette er en av to bøker som gir et unikt innblikk i et av Norges mest omfattende skoleutviklingsprogram, Ungdomstrinn i utvikling (2013-2017). Alle ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn har fått tilbud om å delta i utviklingsprogrammet. Forfatterne som har skrevet kapitler og fortellinger med utgangspunkt i egen forskning og erfaringer, består hovedsakelig av utviklingspartnerne i universitets- og høgskolesektoren. Thomas Dahl, Erlend Dehlin, Gunnar Engvik, Eirik J. Irgens, Anita Normann og Alex Strømme har redigert bøkene, med May Britt Postholm som leder og hovedredaktør. Primærmålgruppe er studenter og forskere innenfor skolesektoren, men boken er også relevant for lærere, skoleledere og andre som er opptatt av hvordan kvaliteten i skole og utdanning kan forbedres gjennom systematisk utviklingsarbeid. Boken hører sammen med «Ungdomstrinn i utvikling. Skoleutvikling, lesing, skriving og regning - Funn og fortellinger», som retter fokus mot læreres utvikling og erfaringer, og hvordan man jobber med disse læringsområdene i klasserommet.

Om boka

ISBN9788215033990
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215027876
Originalt formatPDF
RedaktørerMay Britt Postholm
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja

Fagområde