Relasjoner i pedagogikken : i lys av Baumans teorier
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Hvor mye betyr mellommenneskelige relasjoner for god klasseledelse? Hvor avgjørende er slike relasjoner for samarbeidet mellom skolen og hjemmet? Har relasjoner mellom mennesker innvirkning på læring?
Disse og flere andre spørsmål som knyttes til en pedagogisk forståelse av relasjoner, elevrelasjoner, lærer-elevrelasjoner, skole-hjemrelasjoner og skolens relasjon til lokalmiljøet, diskuteres i boka. Zygmunt Baumans teorier er gjennomgående i alle kapitlene. Ved å bruke Baumans begrepsapparat og hans sosiologiske blikk på samfunnet diskuterer de ulike kapittelforfatterne relasjonsbegrepet med bruk av andre termer og perspektiver enn det som tidligere har preget litteraturen om relasjoner og relasjonskompetanse.
Relasjoner i pedagogikken retter seg mot lærerstudenter, lærere og lærerutdannere.
Mirjam Harkestad Olsen har i denne boka med seg bidragsyterne Anne-Mette Bjøru, Jorun Buli-Holmberg, Hermína Gunn.órsdóttir, Alf Rune Mathisen, Rigmor Mikkelsen, Linda Holen Moen, Øystein Nilsen, Ann Elise Rønbeck og Mona Rist.
Om boka
ISBN | 9788215040158 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215026442 |
Originalt format | |
Redaktører | Mirjam Harkestad Olsen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Hvor mye betyr mellommenneskelige relasjoner for god klasseledelse? Hvor avgjørende er slike relasjoner for samarbeidet mellom skolen og hjemmet? Har relasjoner mellom mennesker innvirkning på læring?
Disse og flere andre spørsmål som knyttes til en pedagogisk forståelse av relasjoner, elevrelasjoner, lærer-elevrelasjoner, skole-hjemrelasjoner og skolens relasjon til lokalmiljøet, diskuteres i boka. Zygmunt Baumans teorier er gjennomgående i alle kapitlene. Ved å bruke Baumans begrepsapparat og hans sosiologiske blikk på samfunnet diskuterer de ulike kapittelforfatterne relasjonsbegrepet med bruk av andre termer og perspektiver enn det som tidligere har preget litteraturen om relasjoner og relasjonskompetanse.
Relasjoner i pedagogikken retter seg mot lærerstudenter, lærere og lærerutdannere.
Mirjam Harkestad Olsen har i denne boka med seg bidragsyterne Anne-Mette Bjøru, Jorun Buli-Holmberg, Hermína Gunn.órsdóttir, Alf Rune Mathisen, Rigmor Mikkelsen, Linda Holen Moen, Øystein Nilsen, Ann Elise Rønbeck og Mona Rist.
Om boka
ISBN | 9788215040158 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215026442 |
Originalt format | |
Redaktører | Mirjam Harkestad Olsen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |