Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Boken presenterer ulike tilnærminger til teori og praksis innenfor det barnehagevitenskapelige området. Barnehagevitenskap er et tverrdisiplinært felt der forskningen på ulike måter vektlegger kunnskapsutvikling om barn og barndom i samfunnets ulike institusjoner og arenaer. Innenfor kunnskapsområdene i barnehagelærerutdanningen arbeides det med overgripende problemstillinger som er relevante for barns læring, utvikling og oppvekstsvilkår; sosialisering, identitet, kommunikasjon og kultur. Bidragsyterne i boka representerer ulike kunnskapsområder, noe som gjør at boken kan brukes tverrfaglig i utdanningen. «Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning» bidrar med viktig og relevant vitenskapsteori til en barnehagelærerutdanning som gjennom ny rammeplan i 2013 fikk krav om forskningsbasert undervisning. Redaktørene Anita Berge og Eva Johansson har med seg bidragsyterne Marit Alvestad, Hallgjerd Byrkjeland, Anne Karin Fotland, Mari Anne Ellingsen Gryte, Kirsten Halle, Karin Hole, Margrethe Jernes, Elsa Helen Kaltvedt, Åse Dagmar Knaben, Aud Torill Meland, Berit Tofteland, Barbara Maria Sageidet, Inger Benny Espedal Tungland og Torill Vist.
Om boka
ISBN | 9788215041582 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215026800 |
Originalt format | |
Redaktører | Anita BergeEva Marianne Johansson |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Boken presenterer ulike tilnærminger til teori og praksis innenfor det barnehagevitenskapelige området. Barnehagevitenskap er et tverrdisiplinært felt der forskningen på ulike måter vektlegger kunnskapsutvikling om barn og barndom i samfunnets ulike institusjoner og arenaer. Innenfor kunnskapsområdene i barnehagelærerutdanningen arbeides det med overgripende problemstillinger som er relevante for barns læring, utvikling og oppvekstsvilkår; sosialisering, identitet, kommunikasjon og kultur. Bidragsyterne i boka representerer ulike kunnskapsområder, noe som gjør at boken kan brukes tverrfaglig i utdanningen. «Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning» bidrar med viktig og relevant vitenskapsteori til en barnehagelærerutdanning som gjennom ny rammeplan i 2013 fikk krav om forskningsbasert undervisning. Redaktørene Anita Berge og Eva Johansson har med seg bidragsyterne Marit Alvestad, Hallgjerd Byrkjeland, Anne Karin Fotland, Mari Anne Ellingsen Gryte, Kirsten Halle, Karin Hole, Margrethe Jernes, Elsa Helen Kaltvedt, Åse Dagmar Knaben, Aud Torill Meland, Berit Tofteland, Barbara Maria Sageidet, Inger Benny Espedal Tungland og Torill Vist.
Om boka
ISBN | 9788215041582 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215026800 |
Originalt format | |
Redaktører | Anita BergeEva Marianne Johansson |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |