Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Alle elever har krav på en likeverdig og tilpasset opplæring. Dette forutsetter at lærere og skoleledere vet hva en slik opplæring er og hvordan den må tilrettelegges. Denne boka gir en grundig innføring i de ulike sidene ved likeverdig og tilpasset opplæring slik den er beskrevet i stortingsmeldinger og læreplaner. For å dekke elevenes mangfoldige opplæringsbehov gjennom mange år, må lærerne ha kunnskap om barns og unges læring og utvikling. I tillegg trengs innsikt i ulike typer lærevansker og hvordan disse kan møtes. Boka gir en grundig innføring i emner som læring og utvikling, ulike lærevansker og funksjonshemninger, den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen, og kommunikasjon og samarbeid med aktører innenfor og utenfor skolen. Utdanningspolitiske retningslinjer og nyere forskning knyttet til de temaene boka tar opp, er oppdatert i denne nye utgaven. I tillegg er noen av kapitlene slått sammen og kortet ned. Boka er skrevet for lærerstudenter. Den er også nyttig som oppslagsbok for skoleledere, lærere og ansatte i den pedagogisk-psykologiske tjenesten.
Om boka
ISBN | 9788215048086 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215025780 |
Originalt format | |
Forfattere | Jorun Buli-HolmbergTorill Rønsen Ekeberg |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Alle elever har krav på en likeverdig og tilpasset opplæring. Dette forutsetter at lærere og skoleledere vet hva en slik opplæring er og hvordan den må tilrettelegges. Denne boka gir en grundig innføring i de ulike sidene ved likeverdig og tilpasset opplæring slik den er beskrevet i stortingsmeldinger og læreplaner. For å dekke elevenes mangfoldige opplæringsbehov gjennom mange år, må lærerne ha kunnskap om barns og unges læring og utvikling. I tillegg trengs innsikt i ulike typer lærevansker og hvordan disse kan møtes. Boka gir en grundig innføring i emner som læring og utvikling, ulike lærevansker og funksjonshemninger, den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen, og kommunikasjon og samarbeid med aktører innenfor og utenfor skolen. Utdanningspolitiske retningslinjer og nyere forskning knyttet til de temaene boka tar opp, er oppdatert i denne nye utgaven. I tillegg er noen av kapitlene slått sammen og kortet ned. Boka er skrevet for lærerstudenter. Den er også nyttig som oppslagsbok for skoleledere, lærere og ansatte i den pedagogisk-psykologiske tjenesten.
Om boka
ISBN | 9788215048086 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215025780 |
Originalt format | |
Forfattere | Jorun Buli-HolmbergTorill Rønsen Ekeberg |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |