Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Performative innganger til undervisning : perspektiver på skapende læring med tverrfaglige tema
Gunhild Brænne Bjørnstad (red.)Stine Ellinggard (red.)

Performative innganger til undervisning : perspektiver på skapende læring med tverrfaglige tema

2023Bokmål269 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

I denne antologien utforsker forfatterne performative innganger til undervisning, og mulighetene til skapende, estetisk arbeid med de tverrfaglige temaene demokrati og medborgerskap, folkehelse og livsmestring og bærekraftig utvikling i grunnskolen.

De performative inngangene til undervisning blir belyst gjennom vitenskapelige, fagfellevurderte kapitler, som undersøker innovative og nyskapende praksiser. Med ni skreddersydde praktiske undervisningsforløp med de tverrfaglige temaene for ulike klassetrinn, ønsker forfatterne å inspirere læreren til å prøve ut ulike performative innganger til undervisning. Gjennom metoder hentet hovedsakelig fra drama-/teaterfaget, er intensjonen å engasjere og motivere elevene.

Boken henvender seg til alle som studerer og jobber innenfor pedagogiske virksomheter, og som har interesse for performative, kunstneriske og estetiske læreprosesser.

Redaktører for boken er Gunhild Brænne Bjørnstad og Stine Nielsen Ellinggard. Øvrige bidragsytere er Karin Brunvathne Bjerkestrand, Bård Bjørknes, Mimesis Heidi Dahlsveen, Nanna Kathrine Edvardsen, Iselin Evensen, Rikke Gürgens Gjærum, Maryam Jaffar Ismail, Remi Johansen Hovda, Sara Birgitte Nesje Øfsti, Hege Østmo-Sæter Olsnes, Tiril Skårdal, Ine Mariel Solrød, Anna Stråtveit Songe-Møller, Kristine Storsve, Aud Berggraf Sæbø, Niels Peter Underland og Malin Kathrine Vik.

ISBN9788215056760
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
Originalt formatEPUB
RedaktørerGunhild Brænne BjørnstadStine Ellinggard
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

I denne antologien utforsker forfatterne performative innganger til undervisning, og mulighetene til skapende, estetisk arbeid med de tverrfaglige temaene demokrati og medborgerskap, folkehelse og livsmestring og bærekraftig utvikling i grunnskolen.

De performative inngangene til undervisning blir belyst gjennom vitenskapelige, fagfellevurderte kapitler, som undersøker innovative og nyskapende praksiser. Med ni skreddersydde praktiske undervisningsforløp med de tverrfaglige temaene for ulike klassetrinn, ønsker forfatterne å inspirere læreren til å prøve ut ulike performative innganger til undervisning. Gjennom metoder hentet hovedsakelig fra drama-/teaterfaget, er intensjonen å engasjere og motivere elevene.

Boken henvender seg til alle som studerer og jobber innenfor pedagogiske virksomheter, og som har interesse for performative, kunstneriske og estetiske læreprosesser.

Redaktører for boken er Gunhild Brænne Bjørnstad og Stine Nielsen Ellinggard. Øvrige bidragsytere er Karin Brunvathne Bjerkestrand, Bård Bjørknes, Mimesis Heidi Dahlsveen, Nanna Kathrine Edvardsen, Iselin Evensen, Rikke Gürgens Gjærum, Maryam Jaffar Ismail, Remi Johansen Hovda, Sara Birgitte Nesje Øfsti, Hege Østmo-Sæter Olsnes, Tiril Skårdal, Ine Mariel Solrød, Anna Stråtveit Songe-Møller, Kristine Storsve, Aud Berggraf Sæbø, Niels Peter Underland og Malin Kathrine Vik.

Om boka

ISBN9788215056760
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
Originalt formatEPUB
RedaktørerGunhild Brænne BjørnstadStine Ellinggard
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!