Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Å forstå fortiden og formidle for framtiden : historisk kunnskap for lærerutdanningen
Roos, Merethe

Å forstå fortiden og formidle for framtiden : historisk kunnskap for lærerutdanningen

2022Bokmål135 sider

· Hva skal du gjøre for å vekke historieinteressen hos elevene dine? · Hvordan kan du bruke gravhaugene i lokalmiljøet til å formidle historiefaget til elevene dine i småskolen? · Hvordan kan lokalaviser fra slutten av 1800-tallet brukes i undervisning i ungdomsskolen? Boka byr på ideer, inspirasjon og konkrete tips til hvordan du kan formidle historisk kunnskap og skape engasjement for historiefaget. Utgangspunktet er kompetansemålene i samfunnsfag i den nyeste læreplanen (LK20), og forfatteren viser hvordan du som lærer kan fylle overordnede og generelle kompetansemål med historisk kunnskap. Undervisningsoppleggene er enkelt presentert og lette å gjennomføre i klasserommet. De tematiserer først det historiske innholdet, deretter presenteres undervisningsopplegget før kapittelet avsluttes med didaktiske og pedagogiske refleksjoner over opplegget. Boka er tilpasset grunnskolelærerstudenter og lærere i grunnskolen.

ISBN9788215060736
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1
Originalt formatEPUB
ForfattereRoos, Merethe

· Hva skal du gjøre for å vekke historieinteressen hos elevene dine? · Hvordan kan du bruke gravhaugene i lokalmiljøet til å formidle historiefaget til elevene dine i småskolen? · Hvordan kan lokalaviser fra slutten av 1800-tallet brukes i undervisning i ungdomsskolen? Boka byr på ideer, inspirasjon og konkrete tips til hvordan du kan formidle historisk kunnskap og skape engasjement for historiefaget. Utgangspunktet er kompetansemålene i samfunnsfag i den nyeste læreplanen (LK20), og forfatteren viser hvordan du som lærer kan fylle overordnede og generelle kompetansemål med historisk kunnskap. Undervisningsoppleggene er enkelt presentert og lette å gjennomføre i klasserommet. De tematiserer først det historiske innholdet, deretter presenteres undervisningsopplegget før kapittelet avsluttes med didaktiske og pedagogiske refleksjoner over opplegget. Boka er tilpasset grunnskolelærerstudenter og lærere i grunnskolen.

Om boka

ISBN9788215060736
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1
Originalt formatEPUB
ForfattereRoos, Merethe

Tema

Flere bøker om samme tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!