Skaperglede i norskfaget : elevaktiv literacy-undervisning på ungdomstrinnet
Beskrivelse
Det er viktig at elevene opplever skaperglede i norskfaget.
I denne boka presenteres 43 undervisningsopplegg som vektlegger tekstskaping tilpasset ungdomstrinnets norskfag. Arbeidsmåtene i boken bygger på New London Groups teori om multiliteracy og Bill Cope og Mary Kalantzis modell for planlegging av literacy-undervisning.
Forfatterne håper oppleggene kan bidra til skaperglede og godt læringsarbeid. Noe av det som presenteres, kan gjenbrukes, noe kan videreutvikles, og noe kan inspirere til å ta fatt i nye tekster og tematikker.
Om boka
ISBN | 9788215061252 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215061245 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Ingrid ErtzeidAnne Løvland |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Det er viktig at elevene opplever skaperglede i norskfaget.
I denne boka presenteres 43 undervisningsopplegg som vektlegger tekstskaping tilpasset ungdomstrinnets norskfag. Arbeidsmåtene i boken bygger på New London Groups teori om multiliteracy og Bill Cope og Mary Kalantzis modell for planlegging av literacy-undervisning.
Forfatterne håper oppleggene kan bidra til skaperglede og godt læringsarbeid. Noe av det som presenteres, kan gjenbrukes, noe kan videreutvikles, og noe kan inspirere til å ta fatt i nye tekster og tematikker.
Om boka
ISBN | 9788215061252 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215061245 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Ingrid ErtzeidAnne Løvland |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |