Læringsidentitet : elevmedvirkning i den digitale skolen
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Denne boka gir leseren en introduksjon til begrepet læringsidentitet. Den tar opp spørsmål som:
- Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven?
- Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer?
- Hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning?
Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen?
Den første delen av denne boka gir kunnskap og innsikt fra både medie- og ungdomsforskning og perspektiver på læring. Med utgangspunkt i den første delen diskuterer forfatteren både læringskontekstens betydning for læring og hvordan elever skaper seg en læringsidentitet på tvers av erfaringer på ulike læringsarenaer.
Boka er aktuell for deg som skal inn i, eller allerede har, en jobb der du arbeider med barn og unge.
Om boka
ISBN | 9788215064154 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215025124 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Øystein Gilje |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Denne boka gir leseren en introduksjon til begrepet læringsidentitet. Den tar opp spørsmål som:
- Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven?
- Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer?
- Hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning?
Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen?
Den første delen av denne boka gir kunnskap og innsikt fra både medie- og ungdomsforskning og perspektiver på læring. Med utgangspunkt i den første delen diskuterer forfatteren både læringskontekstens betydning for læring og hvordan elever skaper seg en læringsidentitet på tvers av erfaringer på ulike læringsarenaer.
Boka er aktuell for deg som skal inn i, eller allerede har, en jobb der du arbeider med barn og unge.
Om boka
ISBN | 9788215064154 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215025124 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Øystein Gilje |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |