Endring av praksis i klasserommet : en artikkelsamling om utviklingsarbeid, samarbeid, erfaring og forskning
Beskrivelse
Denne artikkelsamlingen er skrevet av lærere, skoleledere og forskere. Forfatterne beskriver hvordan en kan få til endring av praksis og ønsker å inspirere leserne til utviklingsarbeid i klasserom og skole. Boka viser eksempler på hvordan en forsker arbeider som "ekspert" og "modell" for lærerne hvilke positive og negative følelser som kommer til utrykk i et utviklingsarbeid hvordan skoleledere har lagt til rette for lærernes kompetanseutvikling hvordan skriverammer og IKT brukes i engelskundervisningen hvordan synlig og usynlig pedagogikk kan brukes i veiledning og undervisning hvordan ansvar for egen læring og vekt på indre motivasjon kan føre til manglende innsats blant elever Bokas redaktører er Rita Riksaasen, førsteamanuensis i pedagogikk ved NTNU, og Inger Langseth, førstelektor ved NTNU. Bidragsytere er førstelektor Gunnar Engvik ved NTNU, rektorene Astrid Witsø og Randi Nordgård Hermstad, og lærerne Tom Rune Breivik, Mari Fiskum, Åshild Elevebakken og Inger Dolmset Moan.
Om boka
ISBN | 9788245027150 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2014 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788232103027 |
Originalt format | |
Redaktører | Rita RiksaasenInger Langseth |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Denne artikkelsamlingen er skrevet av lærere, skoleledere og forskere. Forfatterne beskriver hvordan en kan få til endring av praksis og ønsker å inspirere leserne til utviklingsarbeid i klasserom og skole. Boka viser eksempler på hvordan en forsker arbeider som "ekspert" og "modell" for lærerne hvilke positive og negative følelser som kommer til utrykk i et utviklingsarbeid hvordan skoleledere har lagt til rette for lærernes kompetanseutvikling hvordan skriverammer og IKT brukes i engelskundervisningen hvordan synlig og usynlig pedagogikk kan brukes i veiledning og undervisning hvordan ansvar for egen læring og vekt på indre motivasjon kan føre til manglende innsats blant elever Bokas redaktører er Rita Riksaasen, førsteamanuensis i pedagogikk ved NTNU, og Inger Langseth, førstelektor ved NTNU. Bidragsytere er førstelektor Gunnar Engvik ved NTNU, rektorene Astrid Witsø og Randi Nordgård Hermstad, og lærerne Tom Rune Breivik, Mari Fiskum, Åshild Elevebakken og Inger Dolmset Moan.
Om boka
ISBN | 9788245027150 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2014 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788232103027 |
Originalt format | |
Redaktører | Rita RiksaasenInger Langseth |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |