Inkluderende fellesskap for barn og unge : ekspertgruppen for barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging
Beskrivelse
Ifølge norsk lov skal alle barn og unge ha et inkluderende og likeverdig barnehage- og opplæringstilbud.
Denne boka tar utgangspunkt i at inkludering er et grunnleggende prinsipp, men også i at mange barn og unge i dag ikke får tilstrekkelig hjelp og støtte og ikke opplever en inkluderende praksis.
Torbjørn Røe Isaksen satte som kunnskapsminister i 2017 ned en ekspertgruppe med fagpersoner og forskere fra Norge, Sverige og Danmark for å se på hvordan tilbudet til barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging kan bli bedre i skoler og barnehager. Målet har vært å se på - hva som hjelper og hindrer inkludering i barnehage og skole - hva som skal til for at overgangen fra barnehage til skole blir best mulig - hvordan barnehager og skoler kan organiseres bedre - hvordan alle elever kan bli møtt med tilstrekkelige forventninger og læringstrykk - hvordan staten og kommunen kan gi høyere kvalitet på tilbudene - regelverksutfordringer
Denne boka er ekspertgruppens sluttprodukt. Thomas Nordahl har vært ekspertgruppens leder.
Om boka
ISBN | 9788245027785 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245023732 |
Originalt format | |
Forfattere | Thomas Nordahl |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Ifølge norsk lov skal alle barn og unge ha et inkluderende og likeverdig barnehage- og opplæringstilbud.
Denne boka tar utgangspunkt i at inkludering er et grunnleggende prinsipp, men også i at mange barn og unge i dag ikke får tilstrekkelig hjelp og støtte og ikke opplever en inkluderende praksis.
Torbjørn Røe Isaksen satte som kunnskapsminister i 2017 ned en ekspertgruppe med fagpersoner og forskere fra Norge, Sverige og Danmark for å se på hvordan tilbudet til barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging kan bli bedre i skoler og barnehager. Målet har vært å se på - hva som hjelper og hindrer inkludering i barnehage og skole - hva som skal til for at overgangen fra barnehage til skole blir best mulig - hvordan barnehager og skoler kan organiseres bedre - hvordan alle elever kan bli møtt med tilstrekkelige forventninger og læringstrykk - hvordan staten og kommunen kan gi høyere kvalitet på tilbudene - regelverksutfordringer
Denne boka er ekspertgruppens sluttprodukt. Thomas Nordahl har vært ekspertgruppens leder.
Om boka
ISBN | 9788245027785 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245023732 |
Originalt format | |
Forfattere | Thomas Nordahl |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |