Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Inkluderende fellesskap for barn og unge : ekspertgruppen for barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging
Thomas Nordahl

Inkluderende fellesskap for barn og unge : ekspertgruppen for barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging

2019Bokmål286 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Ifølge norsk lov skal alle barn og unge ha et inkluderende og likeverdig barnehage- og opplæringstilbud.

Denne boka tar utgangspunkt i at inkludering er et grunnleggende prinsipp, men også i at mange barn og unge i dag ikke får tilstrekkelig hjelp og støtte og ikke opplever en inkluderende praksis.

Torbjørn Røe Isaksen satte som kunnskapsminister i 2017 ned en ekspertgruppe med fagpersoner og forskere fra Norge, Sverige og Danmark for å se på hvordan tilbudet til barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging kan bli bedre i skoler og barnehager. Målet har vært å se på - hva som hjelper og hindrer inkludering i barnehage og skole - hva som skal til for at overgangen fra barnehage til skole blir best mulig - hvordan barnehager og skoler kan organiseres bedre - hvordan alle elever kan bli møtt med tilstrekkelige forventninger og læringstrykk - hvordan staten og kommunen kan gi høyere kvalitet på tilbudene - regelverksutfordringer

Denne boka er ekspertgruppens sluttprodukt. Thomas Nordahl har vært ekspertgruppens leder.

ISBN9788245027785
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245023732
Originalt formatPDF
ForfattereThomas Nordahl
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Ifølge norsk lov skal alle barn og unge ha et inkluderende og likeverdig barnehage- og opplæringstilbud.

Denne boka tar utgangspunkt i at inkludering er et grunnleggende prinsipp, men også i at mange barn og unge i dag ikke får tilstrekkelig hjelp og støtte og ikke opplever en inkluderende praksis.

Torbjørn Røe Isaksen satte som kunnskapsminister i 2017 ned en ekspertgruppe med fagpersoner og forskere fra Norge, Sverige og Danmark for å se på hvordan tilbudet til barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging kan bli bedre i skoler og barnehager. Målet har vært å se på - hva som hjelper og hindrer inkludering i barnehage og skole - hva som skal til for at overgangen fra barnehage til skole blir best mulig - hvordan barnehager og skoler kan organiseres bedre - hvordan alle elever kan bli møtt med tilstrekkelige forventninger og læringstrykk - hvordan staten og kommunen kan gi høyere kvalitet på tilbudene - regelverksutfordringer

Denne boka er ekspertgruppens sluttprodukt. Thomas Nordahl har vært ekspertgruppens leder.

Om boka

ISBN9788245027785
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245023732
Originalt formatPDF
ForfattereThomas Nordahl
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde