Inkluderende språkfellesskap i barnehagen
Beskrivelse
For å skape gode arenaer for språkutvikling må barnehagene utvikle praksiser som gir alle barna mulighet til å delta. Et godt språkmiljø i barnehagen er tuftet på god ledelse og god organisering, slik at alle barna får mulighet til gjensidig påvirkning og gode danningsprosesser. Forfatteren diskuterer hvordan ansatte i barnehager, med utgangspunkt i barns interesser og opplevelsesverden, kan finne inkluderende måter å arbeide med språklæring på. Boken tar for seg teorier om språk og språkarbeid og knytter dem til dialoger, samhandling og lek i barnehagens dagligliv. Katrine Giæver er høgskolelektor med språk og flerkulturelt arbeid som fokusområde. Hun er tidligere utdannet førskolelærer.
Om boka
ISBN | 9788245028089 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2014 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245013481 |
Originalt format | |
Forfattere | Katrine Giæver |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
For å skape gode arenaer for språkutvikling må barnehagene utvikle praksiser som gir alle barna mulighet til å delta. Et godt språkmiljø i barnehagen er tuftet på god ledelse og god organisering, slik at alle barna får mulighet til gjensidig påvirkning og gode danningsprosesser. Forfatteren diskuterer hvordan ansatte i barnehager, med utgangspunkt i barns interesser og opplevelsesverden, kan finne inkluderende måter å arbeide med språklæring på. Boken tar for seg teorier om språk og språkarbeid og knytter dem til dialoger, samhandling og lek i barnehagens dagligliv. Katrine Giæver er høgskolelektor med språk og flerkulturelt arbeid som fokusområde. Hun er tidligere utdannet førskolelærer.
Om boka
ISBN | 9788245028089 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2014 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245013481 |
Originalt format | |
Forfattere | Katrine Giæver |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |