Metodelosen : om valg av forskningsmetode i lærerutdanning
Beskrivelse
Som student i lærerutdanningen skal du gjennomføre egne, selvstendige forskningsarbeider. Metodelosen hjelper deg med å styre unna skjær i forskningsprosessen og komme trygt i havn, enten du skriver en masteroppgave, en artikkel, eller en ph.d.-avhandling. I boka forteller lærerutdanningsforskere om erfaringer fra egne forskningsprosesser, hvor veien frem til sluttproduktet sjelden har vært ukomplisert. Forfatterne gir innblikk i hvordan de håndterer utfordringer og gir råd om valg av metode. Gjennom forfatternes erfaringsdeling og refleksjoner, får leseren også presentert hovedtrekk ved sentrale metoder i lærerutdanningsforskning. Blant disse er kvantitative metoder og eksperimentelle design, ulike former for kvalitative intervjuer, litteraturgjennomgang og intervensjonsstudier med blandede metoder. Redaktører: Bodil Svendsen og Julie Ane Ødegaard Borge Etterord av Anna-Lena Østern og Kari Smith Andre bidragsytere: Siv K. Yndestad Borgen Tony Burner Astrid Haugland Hilde Hofslundsengen Sigve Høgheim Andreas Reier Jensen Mona Langø Ketil Langørgen Fredrik Mørk Røkenes
Om boka
ISBN | 9788245052152 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245049077 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Bodil SvendsenJulie Ane Ødegaard Borge |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Som student i lærerutdanningen skal du gjennomføre egne, selvstendige forskningsarbeider. Metodelosen hjelper deg med å styre unna skjær i forskningsprosessen og komme trygt i havn, enten du skriver en masteroppgave, en artikkel, eller en ph.d.-avhandling. I boka forteller lærerutdanningsforskere om erfaringer fra egne forskningsprosesser, hvor veien frem til sluttproduktet sjelden har vært ukomplisert. Forfatterne gir innblikk i hvordan de håndterer utfordringer og gir råd om valg av metode. Gjennom forfatternes erfaringsdeling og refleksjoner, får leseren også presentert hovedtrekk ved sentrale metoder i lærerutdanningsforskning. Blant disse er kvantitative metoder og eksperimentelle design, ulike former for kvalitative intervjuer, litteraturgjennomgang og intervensjonsstudier med blandede metoder. Redaktører: Bodil Svendsen og Julie Ane Ødegaard Borge Etterord av Anna-Lena Østern og Kari Smith Andre bidragsytere: Siv K. Yndestad Borgen Tony Burner Astrid Haugland Hilde Hofslundsengen Sigve Høgheim Andreas Reier Jensen Mona Langø Ketil Langørgen Fredrik Mørk Røkenes
Om boka
ISBN | 9788245052152 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245049077 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Bodil SvendsenJulie Ane Ødegaard Borge |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |