Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Metodelosen : om valg av forskningsmetode i lærerutdanning
Bodil Svendsen (red.)Julie Ane Ødegaard Borge (red.)

Metodelosen : om valg av forskningsmetode i lærerutdanning

2024Bokmål174 sider
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Som student i lærerutdanningen skal du gjennomføre egne, selvstendige forskningsarbeider. Metodelosen hjelper deg med å styre unna skjær i forskningsprosessen og komme trygt i havn, enten du skriver en masteroppgave, en artikkel, eller en ph.d.-avhandling. I boka forteller lærerutdanningsforskere om erfaringer fra egne forskningsprosesser, hvor veien frem til sluttproduktet sjelden har vært ukomplisert. Forfatterne gir innblikk i hvordan de håndterer utfordringer og gir råd om valg av metode. Gjennom forfatternes erfaringsdeling og refleksjoner, får leseren også presentert hovedtrekk ved sentrale metoder i lærerutdanningsforskning. Blant disse er kvantitative metoder og eksperimentelle design, ulike former for kvalitative intervjuer, litteraturgjennomgang og intervensjonsstudier med blandede metoder. Redaktører: Bodil Svendsen og Julie Ane Ødegaard Borge Etterord av Anna-Lena Østern og Kari Smith Andre bidragsytere: Siv K. Yndestad Borgen Tony Burner Astrid Haugland Hilde Hofslundsengen Sigve Høgheim Andreas Reier Jensen Mona Langø Ketil Langørgen Fredrik Mørk Røkenes

ISBN9788245052152
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245049077
Originalt formatEPUB
RedaktørerBodil SvendsenJulie Ane Ødegaard Borge
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Som student i lærerutdanningen skal du gjennomføre egne, selvstendige forskningsarbeider. Metodelosen hjelper deg med å styre unna skjær i forskningsprosessen og komme trygt i havn, enten du skriver en masteroppgave, en artikkel, eller en ph.d.-avhandling. I boka forteller lærerutdanningsforskere om erfaringer fra egne forskningsprosesser, hvor veien frem til sluttproduktet sjelden har vært ukomplisert. Forfatterne gir innblikk i hvordan de håndterer utfordringer og gir råd om valg av metode. Gjennom forfatternes erfaringsdeling og refleksjoner, får leseren også presentert hovedtrekk ved sentrale metoder i lærerutdanningsforskning. Blant disse er kvantitative metoder og eksperimentelle design, ulike former for kvalitative intervjuer, litteraturgjennomgang og intervensjonsstudier med blandede metoder. Redaktører: Bodil Svendsen og Julie Ane Ødegaard Borge Etterord av Anna-Lena Østern og Kari Smith Andre bidragsytere: Siv K. Yndestad Borgen Tony Burner Astrid Haugland Hilde Hofslundsengen Sigve Høgheim Andreas Reier Jensen Mona Langø Ketil Langørgen Fredrik Mørk Røkenes

Om boka

ISBN9788245052152
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245049077
Originalt formatEPUB
RedaktørerBodil SvendsenJulie Ane Ødegaard Borge
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde